V ranných rokoch Medžugoria spôsobili rozpaky slová Panny Márie z októbra 1981, ktorá na otázku o iných náboženstvách odpovedala, že „Príslušníci každej viery sú si pred Pánom rovní.“ Panna Mária ale súčasne povedala, že jediným prostredníkom medzi Bohom a človekom je Ježiš a to, že si na zjavenia vyberá najmä katolícke miesta, nie je náhodou.
Ekumenické echo zaznelo aj na inom mieste zjavenia, v Kibeho. Kde o. G. Maindron zaznamenal, že „Sme urgovaní vizionárkou Vestine, aby sme nekládli dôraz na rôznosť náboženstiev vo svete. Pred Bohom sme všetci deťmi jedného Boha a pravým dieťaťom je to, ktoré miluje a koná Božiu vôľu. Boh pozerá na lásku, ktorú odovzdáme Jemu a svojmu blížnemu. Boh je Otec, ktorý má mnoho detí, a tie by sa mali starať o to, aby sa netrieštili. Mali by prijímať Otcove slovo rovnakým spôsobom. Stretnú sa pred Tvárou toho istého Boha, tak prečo sa chcú rozdeľovať? Boh nás chce jednotných – modliť sa jedným srdcom , slúžiť jednému Bohu.“
V Kibeho ekumenizmus tak silno zarezonoval , že biskup Jean Baptiste Gahamnyi pri kladení základného kameňa tamojšej svätyne povedal, že „Mariánska zbožnosť musí byť ekumenickejšia.“ Panna Mária samotná žiada zastaviť vzájomné posudzovanie a nenávisť.
To ale neznamená nahliadať na všetky náboženstvá rovnako. Existuje však mnoho dôvodov byť ostražití, minimálne čo sa týka islamu. O tom vypovedá fascinujúci príbeh konveritu z islamu, Javida .
Vo svojej knihe Javid popisuje ako používal „jinn“ – džin (duchov – démonov) na útoky proti svojim nepriateľom prostredníctvom okultných kliatieb na tých, ktorých nenávidel, ako ho to učilo jeho náboženstvo. V skutočnosti sa „jinn“ duchom venuje v koráne celá kapitola a moslimská zbierka písomností zvaná Hadith poukazuje na to, že Mohamed s týmito duchmi komunikoval .
„Západ má zafixované kontaktovanie s nadprirodzenom prostredníctvom seánsí, meditatívnych techník či ouija dosiek či magického písma.“, píše. „Koncept interakcie s duchovnou ríšou je v islame prítomný a v podstate veľmi známy. Moslimovia veria v existenciu paralelného druhu duchov zvaných jinn od ktorého je v slovenčine odvodené slovo „džin“. Džin sa nepokladá za ekvivalent anjelov ani démonov, ale za za nižšiu duchovnú bytosť. Korán často diskutuje tému džinov poukazujúc na to, že ich podstatou je oheň, t.j. opak ako u ľudí, ktorí boli vytvorení zo hliny. Korán takisto obsahuje mnoho veršov, ktoré Mohamed adresuje priamo Džinovi s napomenutiami začínajúcimi takto: „Jednota Džina a človeka.“ Moslimovia veria, že džin, tak ako človek sa má možnosť rozhodovať, či bude veriaci alebo nie a teda či sa stane moslimom alebo nestane.
Javid Pokračuje : „Môj kontakt s Džinom bol priamym následkom meditácie, ktorá je uvedená v koráne. Aby som to špecifikoval viac, v koráne sú určité súry , ktoré začínajú zdanlivo bezvýznamnými písmenami . Jedná sa údajne o tzv. „Tajomstvá“ alebo „Mysteriózne listy koránu“ . Začali meditatívnym ospevovaním tajomstiev koránu už predtým, ale časom sa vyvinuli v častú komunikáciu s džinom. Naučil som sa praktiku ich vyvolávania na to, aby som uskutočnil veci podľa potreby – buď na počesť priateľa , alebo pomstiť nepriateľa, ktorý mi ublížil .“
Všímajúc si islamské učenie, Javid volal na džina, aby iným ublížil. Hovoriac o strážnikovi, ktorého nenávidel, Javid uvádza: „Modlil som sa za to, aby na neho padla kliatba, kým som sumarizoval všetko svoje pohŕdanie , nenávisť a myšlienky na násilie a celkovo svoju nechuť k tomuto pohanovi. Všetka temnota, čiernota, všetok jed čo bolo možné sa skoncentrovalo do kliatby , pritiahlo na neho môj pohľad, zastoklo moje oči do neho, nabral som hlboký dych a vyfúkol na neho tú duchovnú zlobu cez izbu ako pľujúca kobra.
„Náhle mu tvárou prebehol výraz teroru. Chytil sa za hrdlo a začal lapať po dychu. Udržiaval som s ním očný kontakt a nechal ho, nech sa chvíľu trápi. Hodil hlavu dozadu´- dopredu, ako keby sa chcel oslobodiť, Skončil som modlitbu, aby sa mohol konečne nadýchnuť. On vedel, že na neho pôsobí nejaká tajomná sila . Bežal dolu do miestnosti a už nikdy sa mi potom nevysmieval.
Nezveličím, ak poviem, že zopár iných ľudí, ktorých som takto preklial do niekoľkých dní ochorelo, alebo malo automobilovú nehodu. Túto moc som získal odriekaním, recitáciou a meditáciou nad príslušným úsekom koránu samého, a nie na základe štúdia inej literatúry, učenia“
Javid hovori , že mohol komunikovať k džinom „konverzačne“ a jasne mohol vnímať počuteľné hlasy, keď duchovia vstupovali do jeho izby – zavolaní recitáciou koránu. Odmenili ho psychickými silami, napr. schopnosťou rozoznať, čo robia ľudia v inej miestnosti. Určite by nebolo fér povedať, že väčšina moslimov ide týmto smerom. Skutočne, v rôznych náboženstvách existuje množstvo dobrých ľudí a my potrebujeme klásť ťažisko práve na toto dobro. Nemožno však ignorovať okultné aspekty, ktoré si pýtajú vyhnanie.
Ústupky islamu môžu byť hrozivé, keď zvažujeme jeho rapídny vzostup a napätie, ktoré sa nedá nevšimnúť. Existujú dokonca predpoklady, že práve on bude kolískou Antikrista. Ako nedávno uviedol bývalý šéf CIA R.W.Woolsey, Amerika si potrebuje uvedomiť, že je „vo vojne“ s tými, ktorí sa snažia implantovať svoje právo šaríje na všetkých, vrátane kresťanov. O čo väčšia ostražitosť je na mieste, ak ide o možnosť prieniku okultizmu kombinovaná s priamym prenasledovaním kresťanov, ktoré je už očividné.
Je tento okultizmus tajomstvom mysterióznej sily, ktorá, zdá sa obklopuje moslimov? Je takisto žriedlom onoho tak často sa prejavujúceho sklonu k zúrivosti a násiliu?
Javid, ako oddaný moslim sa postil celé týždne. Jeho konverziu však znamenali slová, ktoré si prečítal vo väzení v Biblii: Som Cesta, Pravda, Život. „Keď som si tie slová prvýkrát spojil s menom Ježiš, skolaboval som pri Jeho nohách. Ležiac tam, uvedomil som si krásu . Dve slová – Ježiš Kristus – sa mi zjavili ako jasný deň a slová Živý Boh sa mi ozývali v hlave. Keď k vám hovorí Boh, každú Jeho myšlienku rozoznáte tak jasne, ako keby hovoril slovami a nahlas. A tak som to konečne pochopil: Ježiš Kristus je Živý Boh!“
(magnificat.sk)