Supermarkety: chrámy brucha

437

 

 

Slovné spojenie chrámy konzumu zrejme nie je len náhoda. Aj na Slovensku je  prítomný spôsob trávenia nedelí v nákupných centrách, týchto „chrámoch konzumu“  . Najnovšie štúdie zákazníkov niektorých známych značiek jasne poukazujú na to, že konzum a spätosť s komerčnou značkou má v sebe potenciál skutočne nahradiť vieru. Ukazuje to aj prípad firmy s logom odhryznutého jablka. Skoro ako keby si logo vyberal povrchný znalec príbehu z raja.

19.5.2011, (CNN/magnificat.sk) — Nabudúce, keď sa vás babka opýta prečo idete v nedeľu do nákupného cenra namiesto do kostola, povedzte jej, že idete do Apple kaplnky.

Značka Apple pôsobí podľa vedcov a podľa série dokumentov BBC presne tak , že jej prívrženci sa v reakciách na ňu vôbec ničím nelíšia od bežných náboženských veriacich.

Vedci zaoberajúci sa magnetickou rezonaciou uskutočnili MRI test fanatických Apple fanúšikov a zistili, že obrázky tejto technologickej spoločnosti vyvolávajú v mozgu presne také isté reakcie ako náboženské obrazy u veriacich.

Prvá časť dokumentu ukazuje zamestnancov firmy Apple„ upadnutých do nejakého druhu evanjelizačnej extázy“ pri otvorení Apple obchodu v Londýne.

Pozorovatelia a kritici dlhodobo obviňovali fanúšikov tejto technologickej spoločnosti z toho, že svoj fanatizmus ženú do extrému.

Mnohí ľudia zašli tak ďaleko, že preukazujú svoju lásku k firme tetovaním, samolepkami a dokonca akýmisi domácimi svätyňami z už doslúžených modelov počítačov typu Mac. Tento Apple kult bol zachytený už v dokumente z roku 2009.

Na tieto skutočnosti už upozornili aj niektoré blogy , napríklad ten s titulom Kult Mac-u, v ktorom istý Gary Allen vykonáva „púť“ do historicky prvého obchodu Applu vo Virgínii, aby tam oslavoval „Desiate výročie maloobchodného reťazca“.

Pápež Benedikt XVI. sa vyslovil, že konzumná technologická póza je hrozbou pre duchovný život a katolícku cirkev. Minulý mesiac, na Palmovú nedeľu oznámil, že technológia nemôže nahradiť Boha.

Zdá sa ale, že z nejakého dôvodu dokáže napodobniť pseudoreligiózne reakcie.