štvrtok, 21 novembra 2024
Monitoring – aktuálne: Americká armáda sa po nociach presúva cez Slovensko...

Monitoring – aktuálne: Americká armáda sa po nociach presúva cez Slovensko na východ, Dnes je súd s Asiou Bibi, správy

217
Otázka dňa:  
Cez stredné Slovensko – pravdepodobne z letiska Sliač – sa v tieto dni v nočných hodinách potme a za minimálneho hluku presúvajú na východ  veľké konvoje americkej armády.
Nedávno sa konvoje USA Army provokačne a transparentne presúvali cez Českú republiku do Nemecka.
Dnes sa potajme vracajú, aby si ich nikto ani nevšimol….
Vie o tom minister obrany Slovenskej republiky? Anton Selecký
*******************************************************
Dnes je súd.Modlime sa!
Prvé súdne konanie Najvyššieho súdu Pakistanu v súvislosti s kresťanským presvedčením Asie Bibi  (na obr.) je dnes, 22 júla tohto roku!
Nemáme žiadne pochybnosti o tom, že Ázia Bibi je stále nažive, pretože svet vzal záujem na jej prípade
asiabibi120202b———- Forwarded message ———-
From: Álvaro Zulueta | CitizenGO <citizengo@citizengo.org>
Date: 2015-07-22 3:55 GMT+02:00
Subject: Weshalb lebt Asia Bibi eigentlich noch?

Grüß Gott und Guten Tag !

Wahrscheinlich weiß es nur Gott mit Sicherheit. Sie lebt eventuell nur noch, weil er es so will…

Sie ist auch deswegen noch am Leben, weil die internationale Verbreitung ihrer Geschichte und der daraus resultierende Druck allem Anschein nach bis jetzt genügte… wenigstens, um die Vollstreckung ihres Todesurteils zu verhindern.

Vergesst mich nicht!Eine Filmdokumentation über die Geschichte von Asia Bibi.Eine motivierende Geschichte über Widerstand und Glaube.Eine Geschichte, die wir verbreiten müssen, damit Asia Bibi am Leben bleibt und befreit wird.Wir dürfen sie nicht vergessen. Wir dürfen sie nicht aufgeben. Wir werden das nicht tun.
Können Sie uns bitte mit einer Spende über 15, 35 oder 50 Euro unterstützen, damit wir GEMEINSAM für die Freiheit von Asia Bibi eintreten können und so viele DVDs wie möglich produzieren und verteilen können?https://donate.citizengo.org/de/Wir möchten tausende und abertausende Exemplare der Filmdoku „Freiheit für Asia Bibi“verteilen und unter die Leute bringen. Dafür brauchen wir finanzielle Ressourcen, die wir momentan nicht haben.

Diabolská hudba vyzýva k zabíjaniu kresťanov

Veľké hudobné firmy produkujú satanistické piesne

Frankfurt am Main 19.7.2015 (kath.ent/ idea) 018 114 – „Zabíjaj pre satana“ (Kill for Satan) to je názov piesne na novom CD s názvom „The Antichrist Imperium“ (Ríša antikrista).

„Takéto fabrikáty prichádzajú na death-metalovej scéne na trh takmer denne,“ hovorí Mathias von Gersdorff z Frankfurtu n/M, vedúci Nemeckej spoločnosti na ochranu tradície rodiny a súkromného vlastníctva. „Texty mnohých interpretov sú naplnené nenávisťou, plné rúhania sa Bohu, sadizmu, velebenia násilia a vzývania duchov. Pri vystúpeniach hudobníci používajú diabolské symboly a prezentujú satanistické rituály.“

Von Gersdorff cituje portál scény metal.de: „Keď označili švédsku skupinu AEON ako jednu z najrúhavejších skupín v death-metalovom podzemí, má to prirodzene svoje oprávnenie: Ako už v predchádzajúcich troch albumoch aj v novom diele ‚Aeons Black’ sa v textoch celé rady kresťanov pribíjajú na kríž.“

Von Gersdorff ďalej kritizuje, že sa predávajú vyslovene voči kresťanom nepriateľské obsahy piesní vedome prostredníctvom etablovaných hudobných firiem ako Amazon či Weltbild. Apeloval na kresťanov, aby odporovali takejto protikresťanskej agitácii.

Von Gersdorff aktívne pôsobí aj v iniciatívach „Deti v nebezpečenstve“ a „SOS život“ Nemeckého združenia pre kresťanskú kultúru (DVCK). -zg-

V. Pjakin:  Ekonomické čachre USA

Londýn: Po obrázkoch z potratov klinika končí 

Londýn, 19.7.2015 (ath.net/LSN/jg) 018 113 – Potratová klinika priamo v priestoroch všeobecného lekárstva v južnom Londýne, musela svoju činnosť ukončiť. Ochrancovia života stáli pred klinikou a ukazovali obrázky nenarodených detičiek pred potratom a po potrate. Oznámila to skupina ochrancov života „Abort67“, ktorá protest realizovala.

Ukazuje to, že to, čo sa tam vnútri deje, neznáša denné svetlo,“ povedal Andy Stephenson, zakladateľ „Abort67“. Po úspešnej akcii na juhu britskej metropoly oznámil, že toto budú opakovať aj pred inými potratovými zariadeniami.

V minulom roku silne vzrástol počet potratových zariadení priamo v existujúcich ordináciách. „Bol to pokus prezentovať potrat ako niečo úplne normálne,“ povedal Stephenson. Svojimi akciami chce potratový priemysel zasiahnuť na jeho najslabšom mieste:

Vyhlasovať pravdu o tom, čo nenarodeným deťom spôsobujú!“ -zg-

India sa má stať do r. 2020 čisto hinduistická

Vyhlásenie boja moslimom a kresťanom

New Dillí, 19.7.2015 (kath.net/ KNA) 018 112 – India sa má stať podľa predstáv vodcu radikálnej hinduistickej organizácie „Vishva Hindu Parishad“ (VHP), Ashoka Singhala, do r. 2020 čisto hinduistickou krajinou. Podľa správ indických médií zo soboty, využil Singhal príhovor pred prominentnými funkcionármi radikálnej hinduistickej organizácie „Rashtriya Swayamsevak Sangh“ (RSS), ako aj vládnucej Strany Bharatiya Janata (BJP) v New Dillí na vyhlásenie boja moslimom a kresťanom. Medzi účastníkmi podujatia bola aj indická ministerka zahraničia a prominentná funkcionárka RSS Sushma Swarajová.

Volebné víťazstvo hinduistickej nacionalistickej strany BJP pred rokom Singhal označil ako začiatok «revolúcie» na «oslobodenie od 800 rokov trvajúceho otroctva». Pritom sa odvolal na 800-ročnú vládu moslimských sultánov a mogulov nad Indiou. 

VHP a RSS sú už desaťročia podnecovateľmi násilných akcií extrémistických hindov proti moslimom a kresťanom. Vládnuca strana BJP premiéra Narendru Modiho sa považuje za politické predĺžené rameno militantných hinduistických organizácií. Sledujú cieľ vypudiť kresťanov a moslimov z krajiny a zriadiť čisto hinduistický štát.

Počet útokov na kresťanov a moslimov od nastúpenia Modiho vlády v máji 2014 zreteľne vzrástol. Vyplýva to zo správy, ktorú v júni uverejnila indická organizácia pre ľudské práva „Act Now for Harmony and Democracy“ (ANHAD). V prvom roku jeho vlády došlo k 600 prípadom násilia voči kresťanom a moslimom, o život prišlo 43 ľudí. Podľa správy vzrástlo aj šikanovanie kresťanov a moslimov štátnymi orgánmi a vzrástli aj prípady nútenej konverzie na hinduizmus.  

Viac ako 80 percent z 1,2 miliardy Indov sa hlási k hinduizmu. V Indii žije 13 percent moslimov a asi 2,3 percenta kresťanov. Ešte menšiu menšinu tvoria sikhovia, budhisti, jainisti a parsovia. -zg- 

V.Pjakin:  Prečo  „treba nahradiť“ obyvateľstvo Európy

Nemecko: Počet vystúpení z cirkvi rekordne rastie 

Mníchov, 17.7,2015 (kath.net/pm) 018 111 – Uprostred leta uverejnili Biskupská konferencia Nemecka a nemecké diecézy štatistiku cirkvi za rok 2014 a tá prináša priam výbušný náboj. Pretože počet vystúpení z cirkvi znova zreteľne vzrástol. Po tom, čo v roku 2013 vystúpilo z cirkvi 178 805 osôb, v roku 2014 sa pre to rozhodlo už vyše 217 716 ľudí. Zo je vzrast asi o 20 percent. Návštevnosť na bohoslužbách vzrástla o 0,1 percento na 10,9 percent. Celkový počet kňazov je 12 219 (2013 – 12 336). Počet pastoračných referentov mierne vzrástol na 3171 (2013: 3140) rovnako ako počet farských referentov na 4526 (2013: 4470).

Kardinál Reinhard Marx k tomu uviedol: „Dnes uverejnená štatistika ukazuje, že cirkev je mnohotvárna a má misionársku silu, aj keď nám vysoký počet vystúpení bolestne dáva uvedomiť si, že ľudí svojím posolstvom nedokážeme dosiahnuť. Za týmto počtom vystúpení stoja osobné rozhodnutia v živote, ktoré v každom jednom prípade hlboko ľutujeme, ale ako slobodné rozhodnutia rešpektujeme. Budeme sa naďalej usilovať vierohodne plniť naše poslanie tak, aby sme mohli hlásať  radosť Evanjelia a aby mnohí ľudia našli v Cirkvi domov – či opätovne ho našli. Radosť z viery a elán pápeža Františka sú nám pritom veľkou pomocou. Chceme spoločne s ním aj v Nemecku byť cirkvou v prelome, ktorá pre dobro človeka a pre Boha aktívne pôsobí v spoločnosti a vydáva svedectvo o veľkom posolstve Evanjelia.“

V Evanjelickej  cirkvi Nemecka zaznamenali v r.  2014 vystúpenie 410 000 osôb. Podľa nej sú v tom však zahrnuté aj úmrtia.

Biskupská konferencia Nemecka zaznamenala koncom r. 2014 celých 23,94 milióna veriacich, evanjelická cirkev má 22,63 miliónov členov. -zg-

Sahar je symbolom utrpenia detských neviest. Muž ju takmer umučil na smrť

Sahar Gulová je 15-ročné afganské dievča, ktoré umučil a takmer zabil jej vlastný manžel. Dôvod? Nechcela robiť prostitútku, do čoho ju nútil jej muž, ktorý sa tak chcel ľahko dostať k peniazom. Za neposlúchnutie sa jej kruto mstil celé mesiace.

http://spravy.pravda.sk/svet/clanok/362071-sahar-je-symbol-utrpenia-detskych-neviest-manzel-ju-mesiace-tyral/

Ochrání nás EU před islámem? Čelní představitelka EU tvrdí, že EU musí chránit islám před námi.

Pokud jste si mysleli, že EU nás ochrání před islámem, pak čelní EU politička říká opak: EU bude islám hájit před námi. V EU má být islám silou, která prosazuje svoje instituce do života nás všech. Co vy na to?

http://jirinovak1.blog.idnes.cz/c/470122/ochrani-nas-eu-pred-islamem-celni-predstavitelka-eu-tvrdi-ze-eu-musi-chranit-islam-pred-nami.html

Poslali ste nám:

Arabský synek se ptá svého otce:
„Tati, proč nosíš  pořád na hlavě ten šátek?“

 „Ten šátek je velice  praktická věc, synu. Chrání mou hlavu a mé oči  před sluncem, před pouštním pískem a před ostrým větrem.“
Chvíle ticha.  Poté opět:
„Tati, a proč  pořád nosíš ten dlouhý úbor, který vypadá jako noční košile?“ 

 „Synu, ta gallábie je velice praktický  oděv, protože chrání mé tělo před pouštním sluncem, a přitom je velice vzdušná.“ 

   „Tati, a proč pořád nosíš sandály?“

„Sandály jsou velice  užitečné, synu. Chrání mé nohy před  ostrými kameny a písek z pouště se z nich sám vysype.“
  „Tati?“ 

 „Ano, synu?“ 

 „A tati,  nemyslíš, že tady v Brně je ti tohle všechno nanic ? „

***************************************************************************

V. Pjakin:  Provokácia v Mukačeve

Brusel vyhodil prenasledovaných kresťanov z Kukanovej správ

Európsky parlament odmietol zmienku o prenasledovaných kresťanoch v dokumente o európskej susedskej politike.

Slovenský europoslanec Eduard Kukan bol spravodajca Správy o revízii európskej susedskej politiky. Pôvodný návrh správy obsahoval ako jeden z cieľov „riešiť rastúcu diskrimináciu namierenú na menšiny a náboženské skupiny, najmä kresťanov, a ich prenasledovanie…“

Slová „najmä kresťanov“ sa nepozdávali frakcii Zelených, ktorá dala vyjadrenie o ohrozených kresťanoch na osobitné hlasovanie. Pri hlasovaní väčšina parlamentu túto časť zo správy odstránila.

Upozornila na to vo videokomentári europoslankyňa Anna Záborská.

„Je to ďalší dôkaz o tom, že časť politického spektra Európskeho parlamentu je ochotná hovoriť o menšinách a prenasledovaní. Neviem ale, či v rámci svojej laicity sú pre nich kresťania červeným súknom,“ hovorí Záborská s tým, že EÚ nepriloží efektívne ruku k odstráneniu tejto genocídy, ak neprizná hodnoty, ktoré sú pre Európu vlastné.

„Boli to kresťanské hodnoty, na ktorých bola EÚ založená. Tu vidím najväčší dôvod toho, prečo prenasledovanie trvá tak dlho a prečo nedokážeme nájsť spoločné stanovisko,“ dodáva Záborská.

http://postoy.sk/content/brusel-vyhodil-prenasledovanych-krestanov-z-kukanovho-dokumentu

Vatikánsky poradca proti celibátu a za vysviacku žien (!)

Salzburg, 21.7.2015 (KAP) 018 118 – Za zrušenie povinného celibátu kňazov a za ďalšie zmeny v často diskutovaných „horúcich témach“ ako znovu zosobášení rozvedení a cirkevné úrady pre ženy, sa vyslovil salzburský teológ Prof. Dietmar Winkler.

„Za diakonky vysvätené ženy spoločne so ženatými kňazmi by mohli spoločne vniesť novú dynamiku do Katolíckej cirkvi“, vyhlásil vatikánsky poradca, renomovaný expert na východné cirkvi a dezignovaný dekan Salzburskej katolíckej teologickej fakulty v utorok v interview pre rakúske „Salzburger Nachrichten“ (SN).

Pri spojení kňazského úradu s celibátom ide podľa neho o čisto cirkevno-právnu a teda ľahko zmeniteľnú otázku. „Povinný celibát by sa mohol už zajtra bez problémov zrušiť“, vyhlásil vatikánsky poradca Winkler. Hodnotu celibátu chápaného ako zdržanlivosť v zmysle príslušného povolania však podľa vlastných slov tým spochybňovať nechce. Ale: „Nechápem, prečo niekto, kto cíti svoje povolanie ku kňazstvu, by mal byť nútený k celibátnemu životu. Takáto askéza je charizmou a charizmu nariaďovať nemožno.“

Presvedčujúce teologické argumenty pre povinný celibát profesor patristiky a cirkevných dejín neuznáva. „Tri storočia sa kresťanstvo obišlo bez nejakého celibátneho zákona pre kňazov. Až synoda v Elvire počiatkom 4. storočia požadovala úplnú zdržanlivosť kňazov bez toho, že by to dokázala presadiť. V cirkvi Západu platí rok 1078 ako oficiálny rok zavedenia celibátu – viac ako 1000 rokov po pôsobení Ježiša. V antike zohrávala úlohu pre túto zdržanlivosť idea „kultovej čistoty“ – podľa slov Winklera kultúrno-historický, ale nie teologický argument. A v 11. storočí zohral úlohu spor o investitúre medzi pápežom a cisárom. Povinný celibát bránil prístupu dynastií k cirkevným majetkom – „čo predsa tiež nebol teologický argument“, ako vyhlásil Winkler. 

Učiť sa od východných cirkví

Na otázku, či by kňazi po rozvode museli zmeniť povolanie, Winkler odpovedal: „Veď sú aj kňazi, ktorí ‚troskotajú‘ na celibáte. Stroskotať musíme smieť ako kresťania vždy.“ Veď Ježiš nakoniec prišiel „k tým zlomeným a nie k perfektným“. Preto by sa malo na prístup Katolíckej cirkvi k manželstvu vcelku vrhnúť nový pohľad, radil tento teológ k zásadným diskusiám v rámci nadchádzajúcej synody biskupov o rodine v októbri.

Prof. Winklera v r. 2008 pápež Benedikt XVI. povolal do funkcie konzultanta Pápežskej rady pre napomáhanie jednoty kresťanov a pápež František ho v tejto poradenskej funkcii potvrdil.

V interview sa vyslovil aj za nový pohľad na východné cirkvi: „Tam existuje manželstvo kňazov a nové manželstvo po rozvode požehnané cirkvou za určitých pastoračných podmienok.“ Za „skutočne nesprávny prístup“ považuje Winkler súčasnú katolícku náuku Cirkvi, podľa ktorej niekto, kto so svojou druhou manželkou šťastne spolunažíva, žije „kvázi natrvalo v hriechu“. 

Za otvorenú diskusiu o kňazkách

Aj pri téme kňazstva žien sa Winkler vyslovil za „slobodnú, každému výsledku otvorenú a predovšetkým teologicky podloženú diskusiu“. Tú pápež Ján Pavol II. „žiaľ vyhlásil za ukončenú“, ako sa vyjadril. Názory v Cirkvi sa tu podľa Winklera veľmi odlišujú:

„Z Nového zákona nemožno vyvodiť nijaké priame výpovede k otázke, akého pohlavia musia byť diakoni, kňazi alebo biskupi. Táto otázka je tu zaťažená starými predstavami o povahe ženy. Skutočnosťou však je, že mnohé kresťanské cirkvi kňazstvo ženy pripúšťajú, Katolícka a Pravoslávna cirkev však nie. My katolíci sa musíme prizrieť tomu, prečo iné vyznania kňazky vysväcujú a aké sú k tomu teologické argumenty. Čisto sociologicky by bol tento prípad jasný: z dôvodov rovnoprávnosti by sa kňazstvo ženy muselo zaviesť.“

Nijaké prekážky nevidí salzburský teológ pri diakonáte žien, „ktorý je až do stredoveku dobre dosvedčený“. Tento sviatostný úrad by sa malo „čo možno najskôr znova zaviesť“, tvrdí vatikánsky poradca. -zg-

Jezuita: František „nie je teológ oslobodenia, ale …“

Salzburg, 20.7.2015 (KAP) 018 117 – Konflikt okolo spornej teológie oslobodenia sa už dávno usporiadal, opcia pre chudobných – hlavná požiadavka tejto teológie – však zostáva aktuálne ako nikdy predtým. Zdôraznil to nemecký teológ a expert na Južnú Ameriku páter Martin Maier. Pápež František nie je podľa názoru pátra Maiera síce „nijakým teológom oslobodenia, ale zasadzuje sa za ústrednú požiadavku tejto teológie”. Nemecký jezuita páter Martin Maier študoval okrem iného aj v Salvadore a pôsobil tam na fare. Od r. 2014 pôsobí v Európskom sociálnom centre jezuitov v Bruseli. Vyjadril sa v aktuálnom interview pre rakúske katolícke noviny.

Páter Maier sa vyslovil, že by radšej hovoril o teológiách oslobodenia v množnom čísle: „Tieto teológie majú rôzne formy. V Argentíne vyvinuli teológiu vychádzajúcu z ľudovej zbožnosti a nezvolila si až taký sociálno-analytický prístup.“ Pápež František je silne poznačený touto argentínskou teológiou oslobodenia, ktorú nazývajú teológiou ľudu. Pozornosť pre znamenia doby, orientácia na prax a predovšetkým zasadzovanie sa za chudobných sú body, ktoré teológie oslobodenia spájajú, ako hovorí páter Maier: „To si pápež František, ktorý chce chudobnú Cirkev pre chudobných, osvojil.“

V pápežovej encyklike „Laudato si“ sa síce nehovorí explicitne o teológii oslobodenia, ale metodicky a obsahovo je táto encyklika poznačená aj základnými požiadavkami tejto teológie, ako hovorí páter Maier. Známy teológ oslobodenia Leonardo Boff sa napríklad roky zaoberá súvislosťou medzi oslobodením, chudobou a ekológiou.

František bol iste aj hnacou silou za nedávnym blahorečením arcibiskupa Oscara Romera, „pretože sa postaral o to, aby sa blokáda zrušila“. Pre pápeža je Romero vzorom biskupa, „ktorý páchne po svojich ovciach, ktorý opciu pre chudobných postavil do centra svojho pôsobenia a ktorý kráčal cestou Ježiša“.

Tí, čo blokovali toto blahorečenie neboli ani tak pápeži, ako skôr skupina kardinálov a konzervatívne vysoké kruhy cirkvi a horná vrstva v Salvadore, ako je jezuita presvedčený. Pápež Benedikt XVI. už koncom r. 2012 vydal signál smerom k napredovaniu procesu blahorečenia arcibiskupa Romera. Ján Pavol II. videl Romera ako mučeníka.

Teológia oslobodenia odbavená ako marxistická

História teológie oslobodenia je konfliktnou históriou. Páter Maier: „To súvisí na jednej strane s tým, že cirkevné hnutie, ktoré sa s teológiou oslobodenia spojilo, naliehalo na sociálne zmeny. Tým sa dotklo záujmov tých, ktorí zo situácie profitovali. Na druhej strane je tu pozadie studenej vojny. Teológiu oslobodenia označili za – polemickú a nesprávnu – ako socialistickú a marxistickú. V Južnej Amerike samotnej boli všetky prostriedky dobré k tomu, aby sa proti tomu bojovalo. Páter Maier:„Mnohí kresťania boli prenasledovaní a zavraždení. V r. 1989 napríklad v Salvadore zabili šiestich jezuitov, ktorých obvinili, že sú marxisti – obvinenie vznesené aj proti Romerovi.“ No studená vojna sa skončila a sú tu nové predpoklady. Preto sa tento konflikt dnes uvoľnil, ako hovorí jezuita.

Opcia pre chudobných je však v každom prípade veľmi naliehavá, ako hovorí páter Maier: „V Južnej Amerike sú naďalej milióny ľudí, ktorí žijú v chudobe a biede. O tom hovoril aj pápež František na svojej ceste do Južnej Ameriky. Cirkev a teológia sa musia touto otázkou skonfrontovať a hľadať riešenia.“ –zg-