Christopher Knowles: Tajomstvo histórie Rock and rollu

322

Milí priatelia, nedávno sme uverejnili výzvu na bojkot reality show Superstar.  Myslíme si,  že vývoj tomu dáva za pravdu, najmä posledné odhalenia, že mladí súťažiaci sa skutočne dostávajú do osídiel obchodu s talentami, ktoré si prevádzkovateľ súťaže doslova uzurpuje otrockými zmluvami.  Na okraj „tvorby“ a vystupovania porotcu súťaže Patrika Vrbovského alias Rytmusa prinášame  článok, ktorý osveľuje pozadie ako aj vývoj hudby, ktorá je v našich časoch označovaná nielen za kontroverznú, ale aj okultnú a satanistickú:

* * *

Ako ďaleko dozadu môžeme vystopovať rock, rap, alebo „pop“ music ? Zdá sa že tak ďaleko, kam až siahajú korene všakovakých podozrivých rituálov. To môže znamenať znovu sa vrátiť k záhadným kultom starovekého Egypta. Pokiaľ si niekto myslí že ako rocker je nejaký prudký modernista, tak sa proste mýli. Ide len o kriesenie starovekej okultnej kultúry, ktorá sa zdá byť celkom podobná tej našej dnešnej.

Ich archetypálne názvy sa pretavili vo veľkom a nedotknuté do rockovej éry a to prostredníctvom rôznych nástupníckych subkultúr a žánrov cez hudbu, ktorá v čase derivovala z hudobnej formy starovekých kultov používajúcich o sto šesť búšenie na všetko dostupné.

Je výdatné mlátenie do bubnov skutočne ozvenou okultizmu a šamanských stavov známych naprieč kultúrami? Naplnili spoločnosť temnom, ktorá v konečnom dôsledku viedla k pádu najprv Egypta a potom Ríma?

Rock ‚n‘ roll nie je len proste iná forma hudby. Je to nedeliteľná ľudská skúsenosť. Celkom dobre môže byť najstaršou formou kultúrneho vyjadrenia v ľudskej histórii. Nevytryskol v roku 1950 ako súčasť atómového veku. Len striasol z podrážok prach storočí, ktoré ho ako tak potláčali. Nabral nový dych a zdvihol sa odtiaľ , kde ho nechali – kde ho nechali pohanskí bôžikovia, matky zeme, chrámové „kňažky“, dávni transvetiti a požívači halucinogénov pred mnohými storočiami mnohí tí, ktorí hľadali transcendentné skúsenosti, neprameniace v Bohu.

Mnohí historici určujú počiatok času „Mystérií“ do neolitu, doby kamennej a s pokrokom poľnohospodárstva pred 4 až 3 000 rokmi. Nakoniec bola to neuveriteľná invázia pohanstva, ktorú Kristus prišiel zlomiť ako podstatnú súčasť svojej Misie.

Jeden ritualizmus ľahko vystopuje, — vrátane čudných zvieracích kostýmov – pripomínajúcich neandertálcov či kromaňoncov. Z Egypta Tajomstvá zamierili do Grécka, kde ich volali mysteria, bakchoi, alebo orgia ( posledné nám dôsledne servírujú médiá hlavnom vysielacom čase a na titulkách. )

V stredoveku boli podobné tendencie potláčané, dnes je však pliaga naspäť v plnej sile. Hudobníci a ich auditórium dokonca otvorene používajú signály rúk, často nevedomky, späté s dávnymi entitami ako je Horus .

Nejde o to odsúdiť modernú hudbu. Dokáže byť aj nádherná. Ide o to, pozrieť sa bližšie na pôvod a plody.

Fascinujúce je tiež spojenie hudby a drog (predtým známe u čarodejníc ako pharmakeia), sexuálna promiskuita („saturnalia“), genderové mätenie, homosexualita , okultizmus a rebélia. Diabolské bohyne ako Hekata boli spájané s duchmi, mágiou a psychoaktivátormi.

Sám Apollón bol definitívne rockovým bohom. Hymnus ho opisuje ako dávnu zmes Hendrixa a Bowieho, „oblečeného do božských parfumovaných odevov…pri dotyku zlatého kľúča spieva jeho lýra sladko. “ Ďalším adeptom je potom Dionýzus.

Mnoho ľudí si myslí, že heavy metal je mladý hudobný štýl, ktorý vznikol v 60-tych rokoch. Nie je to presné. Keď olúpete povrch, zistíte, že heavy metal nie je nič iné ako revival Korybantov – šialených „kňazov“ robiacich príšerný hluk v odeve ťažkoodencov, rinčiacich mečmi a štítmi v čase keď bolo treba biť na bubny a lýry, a doslova škriekajúcich svoje songy, až kým si nevykričali hrdlo.

A teda nič nové pod slnkom.

Pohanstvo sa vynára periodicky. Bolo to práve pohanstvo, ktoré kresťanstvo vykorenilo. Na pôvodnom mieste Vatikánu bolo kedysi pohanské miesto, kde sa obetovali býci. Aj na iných miestach ženských svätýň boli vztýčené kresťanské chrámy. Je rolou kresťanstva nahradiť okultizmus, ktorý momentálne zlovestne ožíva.

Gréci verili, že práve legendárny spevák Orfeus prvý priniesol tajomné ríty do Grécka. Nakoniec získal kredit všeličoho iného, a navyše tvorcu hudby ako celku. Jeden z jeho popisov znie: „čarodej v prvom rade vyberajúci za svoju hudbu peniaze spolu s prevádzkovaním orgií, spojených s mystickými rítmi.“

Mal majetok s magickými vlastnosťami a tou bola jeho lýra. Tajomstvo Cybeleho – ktorý je spojený s výskytom dvoch sĺnk – a iného výtečníka menom Attis sa šírilo Rímskym impériom prostredníctvom zúrivej armády poprezliekaných eunuchov s divými, hlučnými a krvavými rituálmi ako jasný predobraz vlásačov 60-tych a 70-tych rokov minulého storočia a potom pankerov, novej vlny a metalu.

Rímske légie prevzali zoroastriánske entity ako Mitras a šírili sa ako divé do všetkých kútov Európy, špeciálne do Škandinávie, Británie a Nemecka ako krvavé a ohnivé kulty, ktoré mali svoje bázy v jaskyniach a tam vykonávali modloslužby.

Anglický Liverpool bol práve takouto bázou rímskej légie a nachádza sa tu významná rímska pivnica celkom identická s rímskym Mitráriom – dlhý priestor polofajkovitého tvaru so stĺporadím a zahnutým stropom, celá z tehál. V roku 1950 sa zmenila na night klub. A možno už tušíme aj jeho názov. Je to Cavern Club a skupina mladých mužov menom Beatles si práve tu urobila svoje renomé.

Christopher Knowles : The Secret History of Rock and Roll. (Autor je sekularista)