Keď som si prečítal ich kandidátku,bol som sklamaný.. Na 25.mieste je Ján Cuper,bývalý člen HZDS,známy arogantným správaním a alkoholom za volantom /viac ako 2 promile/.. https://www.youtube.com/watch?
Takýto človek pre mňa nepredstavuje obhajcu kresťanských a národnýc hodnôt a som prekvapený,že je na kandidátke ĽSNS…Podľa internetových diskusií to nie je len môj názor…viacerí kvôli tejto osobe majú dilemu,č voliť ĽSNS,ak tam podporujú takých…a vaši kandidáti sú až na 38.,resp. 41.mieste.Viem,poradie môže zmeniť krúžkovanie,ale aj tak.. No,neviem ako Vy,ale ja si myslím,že na Slovensku je ešte dosť slušných a poctivých ľudí,ktorí by nás zastupovali v parlamente… Nech vás všetkých dobrý Boh žehná a Mária ochraňuje ! Frantisek V.
Ďakujem za reakciu František! Viete, ja som mal tiež dlhú dilemu, čo ďalej v politike. Poznám „kresťanských a slušných politikov“ skrznaskrz. Ale nevyzerá to, že by títo „salónni diplomati“ mohli ešte niečo pre Slovensko zachrániť. Všetci sú poplatní EÚ, – či sú, už boli v KDH alebo odtiaľ vystúpili, či si všeličo pozakladali. To nie sú bojovníci, ktorí by išli „do tuhého“, aj keď sú výnimky. A presne tento čas tu ale je, keď hra sa skončila. Ja som bol prekvapený na zraze ĽSNS, keď sa na začiatku postavili a Marián Kotleba zavelil k modlitbe. To som od roku 1990 – niekoľkokrát na KDH, ale potom s tým prestali – nezažil, až doteraz. Človek niekedy stavia na dojmoch, ktoré nemusia vystihovať skutočnosť. Aj do Dechtíc som nechodil 10 rokov z nejakej predpojatosti. A potom som zistil, že som urobil chybu. Mal som veľa diskusí aj s kňazmi ohľadne Mariána Kotlebu, a všetky ohlasy boli pozitívne. Vidím to tak, ako to je v Evanjeliu, – Boh si aj s kameňov urobí svojich apoštolov, keď tí, čo boli pozvaní, odmietnu. Pozrite sa na povstanie mexických katolíkov v roku 1923. Katolíci si zvolili za generála ateistu…. A on dobre bojoval, viedol „Cristeros“ – Kristových bojovníkov. Napokon sa obrátil zomrel ako katolík. Boh si vybral aj Šavla, ktorý prenasledoval prvých kresťanov, aby sa stal najväčším apoštolom. Nuž a toto sa môže opakovať kedykoľvek v dejinách. a Marián Kotleba je dobrý kresťan, len médiá z neho robia strašiaka a démona.
Anton Selecký <magnificatslovakia@gmail.com
Milý Tonko, s radosťou som si včera prečítala Tvoj oznam o spojení síl.
Naša rodina ( manžel, dcéra a ja ) podporiť pána Kotlebu a teraz už aj Teba a teda nás, a vstúpiť do strany p. Kotlebu.
Poznáme sa osobne, boli sme mu aj na inaugurácii ( poslanci sa správali otrasne ), vtedy nám hovoril, aby sme ho kedykoľvek prišli pozrieť – to ešte netušil, aký šrumec ho tam čaká… Tvoju výzvu posielam ďalej. Nech Teba a Tvoju prácu žehná Pán. Evka
Prieskum preferencií politickách strán pre voľby 2016 (TOP-ky)
http://www.topky.sk/cl/1000863/1514123/Parlamentne-volby-2016–Anketa–uz-viete-koho-budete-volit-
Reakcia I. Matoviča a R. Procházku
(zrazu sú spojencami?)
Desatoro strany Kotleba – Ľudová strana Naše Slovensko
http://www.naseslovensko.net/program/
Nemecko na prahu občianskej vojny
Šéfredaktor nemeckej „Junge Demokratie“ Dieter Stein hovorí, pred pozadím udalosti v Kolíne, o národnom škandály a erózii právneho štátu, za ktorú je zodpovedná strata štátnej autority a štátnosti pod vedením vlády Merkelovej a vidí Nemecko na prahu občianskej vojny, ak nedôjde konečne ku zmene vládnej emigrantskej politiky
Čo ho vedie k takému konštatovaniu?
Počas silvestrovskej noci z minulého štvrtka na piatok došlo v Kolíne nad Rýnom na námestí pred hlavnou stanicou pri kolínskej katedrále ku hromadným násilnostiam. Až 1000 podgurážených arabských a afrických emigrantov hromadne hádzali delobuchy medzi ľudí, ostreľovali ich silvestrovskými raketami a tým ohrozovali ich bezpečnosť a zdravie.
Počas týchto výtržnosti dochádzalo aj k masívnemu sexuálnemu obťažovaniu a znásilňovaniu žien a ich okrádaniu. Mladí opití emigranti húfne obchytávali ženy za intímne oblasti, strhávali im nohavičky a sukne a urážali ich vulgárnymi nadávkami. SBS-kár neďalekej diskotéky, ktorý toto dianie sledoval, sa vyjadril v tom zmysle, že také niečo ešte nezažil a vyzeralo to ako organizované podujatie s vojenskou presnosťou a charakterom. Do včerajšieho dňa bolo na páchateľov podaných 118 trestných oznámení.
http://www.hlavnespravy.sk/nemecko-na-prahu-obcianskej-vojny/728313
Budú odoberať deti katolíckym rodinám?
Protest bude aj v Bratislave, 23. januuára 2016
Ľudia na celom svete už toho majú dosť, mobilizujú sa, aby vyjadrili nesúhlas voči odoberaniu detí Nórskom
Praktizovanie náboženstva ako dôvod odobratia detí
Odporcovia nórskeho sociálneho úradu Barnevernet sa na celom sveter rozhodli uskutočniť sériu protestov, ktorými chcú dať najavo, čo si o praktikách tejto služby myslia. Podnetom im bol ďalší prípad, ku ktorému došlo na konci minulého roka. Nórske úrady totiž z nórsko-rumunskej rodiny odobrali päť detí. Informáciu zverejnil spravodajský portáliDNES.cz.
Prvý zo série protestov sa odohral 5. januára na námestí Eidsvolls plass v Osle. Popoludní sa tu zišli desiatky odporcov nórskeho úradu. Ďalšie demonštrácie sa uskutočnia v priebehu celého januára. Na Slovensku je protest naplánovaný na 23. januára. U našich susedov v Českej republike sa uskutoční 16. a v Poľsku 30. januára.
K protestom sa pripoja aj občania Ruska, Indie, Kanady, USA, Veľkej Británie, či Španielska, Talianska, Lotyšska, Belgicka, ale aj Nemecka, Írska, Dánska.
Nórska sociálna služby sa o rodinu Bodnariových, ktorá bola podnetom protestov, začala zaujímať na základe upozornenia zo školy. Dôvodom bola sťažnosť, že rodina je hlboko veriaca. Sociálka deti rodičom postupne odobrala, vrátane trojmesačného bábätka. Odobratiu detí podľa informácií portálu iDNES.cz nepredchádzalo žiadne šetrenie v rodine.
Kult Svätej krvi v Košiciach je unikátnym dielom
Zabudnuté a takmer neznáme fakty z histórie Košíc a Dómu sv. Alžbety prináša nová publikácia profesora P. Zubka.
KOŠICE. Zabudnuté a takmer neznáme fakty z histórie Košíc a Dómu sv. Alžbety prináša nová publikácia cirkevného historika a dlhoročného archivára Arcibiskupského archívu v Košiciach profesora Petra Zubka.
„Jeho rozprávanie o stratených stredovekých relikviách, nazvané Kult Svätej krvi v Košiciach, je unikátnym dielom. Ponúka doteraz nespracované, zachované pramene i ikonografické pamiatky a približuje pôvod a dejiny kultu kedysi slávnych relikvií a pútí k nim,“ hovorí projektová manažérka neziskovej organizácie Perly gotickej cesty Mária Bartková.
Podľa profesora Zubka sa Košice stali jedným z najvýznamnejších pútnických miest stredovekého Uhorska, ktoré spájalo kresťanský západ a kresťanský východ. Dnes už zabudnutý eucharistický zázrak sa stal za panovania Ľudovíta I. Veľkého (1342 – 1382) v starom, pôvodnom kostole sv. Alžbety.
Kňaz pri svätej omši rozlial na korporál (biele plátno, ktoré sa používa pri slávení sv. omše) konsekrované víno, čiže Svätú krv, kde sa nevysvetliteľne, bez ľudského pričinenia, vytvoril obraz Kristovej tváre. Miesto aj zázrak potvrdzuje odpustková bula pre Košice z roku 1402, vydaná rímskym pápežom Bonifácom IX. (1389-1404).
Postavenie ako známe pútnické miesta
Udelenie odpustkov bolo na svoju dobu mimoriadne štedré a Košice boli postavené na úroveň frekventovaných a významných pútnických lokalít ako Benátky a Assisi. K relikviám Svätej krvi prichádzali do Košíc tisícky pútnikov a často aj uhorskí panovníci, medzi nimi Žigmund Luxemburský a Matej Korvín.
„Pápež Bonifác IX. vo svojej bule potvrdil, že v Košiciach sa prechováva Kristova krv, a preto udeľuje odpustky tým, ktorí sem doputujú. Tak sa mesto zvýraznilo na duchovnej mape Európy už od konca 14. storočia. Davy pútnikov, medzi ktorými boli aj králi, povznášali mesto nielen duchovne,“ doplnil známy košický sprievodca Milan Kolcun.
Rozvoj kultu Svätej krvi významne ovplyvnil aj sakrálnu architektúru v Košiciach. Podľa profesora Zubka a kunsthistorika Tim Juckesa pre relikvie, ktoré sa naposledy spomínajú v roku 1604, bola postavená Kaplnka sv. Michala a zmenil sa stavebný projekt južnej časti Dómu sv. Alžbety.
Zánik kultu relikvií súvisel so šírením reformačných myšlienok. Počas náboženských vojen v 17. storočí boli pravdepodobne zničené, stratil sa aj vzácny relikviár a z nástennej niky v južnej veži bola vybratá drevená skrinka, v ktorej boli relikvie pietne uschované.
Púte do Košíc zanikli
Postupne sa na funkciu relikviárovej miestnosti zabudlo a zabudlo sa aj na pôvodné poslanie južnej empory Dómu ako miesta, kde boli relikvie vystavované a verejne uctievané. Vznik kultu mal v historickej pamäti zachovať barokový obraz s eucharistickým zázrakom, ktorý však ležal až do roku 1999 zapadnutý prachom v sklade košickej mestskej fary.
V roku 2000 ho zverejnil až profesor Zubko. Miesto v južnej veži, kde boli uložené relikvie, objavil a v roku 2009 publikoval Tim Juckes.
„Aj keď púte do Košíc zanikli v ranom novoveku pre náboženské nepokoje, ich význam, sláva a dobrý chýr dodnes neboli prekonané. Preto možno povedať, že Dóm sv. Alžbety je viac než kamenný chrám, viac ako katedrála – bola to matka duchovného života prinajmenšom severovýchodnej časti stredovekého Uhorska,“ uvádza vo svojej knihe profesor Zubko.
Zároveň predpokladá, že ďalší archívny výskum môže dejiny kultu Svätej krvi v Košiciach obohatiť a prehĺbiť.
Čítajte viac:http://kosice.korzar.sme.sk/c/6650275/kult-svatej-krvi-v-kosiciach-je-unikatnym-dielom.html#ixzz3wY3NoDwc