22.11.2010, New York, (msnbc.msn.com) – Tento rok v obchodoch budú dominovať Vianoce, žiadne veselé sviatky. Bude vianočný predaj, budú vianočné stromčeky a vianočné koledy. Prekvapivo dobré správy zabalené vo víťaznej eufórii prichádzajú z USA.
Boj Americkej asociácie pre rodinu – AFA, najhlasnejšieho advokáta používania termínu Vianoce v maloobchodnom predaji začína prinášať ovocie. Radosť z víťazstva je o to väčšia, že v angličtine názov Vianoce nesie priamo Kristovo meno, Christmas.
Randy Sharp, riaditeľ AFA oznámil, že za posledných 5 rokov zaznamenali v počte predajcov, ktorí upustili o ničnehovoriacich sviatkov vzrast z 20 na 80 percent. Len osem veľkých maloobchodníkov zostalo na verejnej listine „Spoločnosť proti Vianociam“, ktorú AFA zostavuje a dáva k dobru.
AFA pravidelne vyzýva verejnosť na ich bojkot. Tento rok sa špeciálne zamerala na Dick’s Sporting Goods, čo je internetový „Holiday Shop“. Očakáva sa uvedomelý bojkot niekoľkých miliónov ľudí. Takisto vyzvala ľudí na zasielanie protestov prezidentovi spoločnosti.
„Politicky korektným sviatkom sme dali riadne na frak.“, hovorí Sharp.
A prechádzka po obchodoch jeho slová potvrdzuje. Loweho „Rodinné stromy“ sa odrazu volajú normálne Vianočné stromy . “Holiday Shop“ vo Walmarte je odrazu „Chistmas shop“ . Target, ktorý čelil bojkotu v roku 2005 rýchlo oznámil, že urobí svoju reklamnú kampaň „špecifickejšou a zahŕňajúcou referencie pre kresťanov“. V roku 2009 Gap odpovedal na bojkot tlačovou správou, v ktorej sa „zaprisaháva“, že už bude zdôrazňovať slovné spojenie „Merry Christmas“ .
Sharp hovorí, že ho v podstate prekvapilo ako rýchlo spoločnosti zmenili marketing, uvedomil si pritom, ako veľmi sú spoločnosti citlivé na možnosť, že by si znepriatelili zákazníkov.
„Zákazníci sú voliči. A volia každý jeden deň, prostredníctvom peňaženiek.“, uzatvára Ellen Davis z Národnej federácie maloobchodu.
magnificat.sk