„Odklepnú“ USA sobáše gayov?
Washington 26. marca (TASR/HSP/Foto:TASR)
Nanútiť všetkým štátom homosexuálnu agendu sa jej priaznivci pokúšajú cez najvyšší súd USA, kde napadli niektoré protihomosexuálne zákony
Najvyšší súd USA dnes začal vypočutia argumentov v prvom prípade z dvoch káuz, týkajúcich sa manželstva homosexuálnych párov.
Priaznivci homosexuálov kempujú pred Najvyšším súdom USA a snažia sa tak ovplyvniť výsledok sporu
Pred budovou súdu vo Washingtone sa zhromaždili davy, ľudia kempovali vonku v snehu a v daždi, aby mali šancu byť svedkami súdneho konania považovaného za medzník, uviedla tlačová agentúra DPA.
Ústne vypočutia budú prebiehať počas dvoch dní. Najvyšší súd posúdi zákonnosť ľudového hlasovania v Kalifornii, ktoré schválilo zákon známy ako “kalifornský návrh 8″, zakazujúci manželstvá homosexuálov v tomto americkom štáte.
Pápež František naďalej valcuje vatikánske zvyklosti a tradície. Čím ešte prekvapí?
František: Do Apoštolského paláca sa nenasťahujem. Ostávam v Dome sv. MartyApoštolský palác ostane bez svojho hlavného nájomcu. František sa rozhodol bývať v Dome sv. Marty. Jednoduché bývanie namiesto luxusu. Pre takýto životný štýl sa František rozhodol nielen ako arcibiskup Buenos Aires, ale aj ako hlava Katolíckej cirkvi. Možnosť stretať sa s ľuďmi, prežívať s nimi denné udalosti, zastaviť sa pri nich počas stolovania, sláviť s nimi liturgiu… Počas utorňajšej rannej omše pápež vymenoval hlavné dôvody, pre ktoré chce naďalej bývať v Dome sv. Marty. Nie náhodou si na ňu pozval asi 50 kňazov a biskupov, ktorí tu bežne bývajú, ale kvôli konkláve ho museli dočasne vyprázdniť. „Chce žiť normálnym a veľmi jednoduchým spôsobom,“ okomentoval rozhodnutie pápeža hovorca Svätej stolice Federico Lombardi. Na dôvody, prečo sa František ešte stále nepresťahoval do Apoštolského paláca, sa novinári pýtali už niekoľko dní. Vatikán najprv hovoril o úprave priestorov po Benediktovi XVI., neskôr o ich zracionalizovaní. „Tu je miesto pre 300 ľudí,“ povedal František po návšteve tretieho poschodia paláca, kde sa nachádza pápežský apartmán. Až v utorok sa ukázalo, že pápež sa tam vôbec nezberá. |
http://www.svetkrestanstva.sk/2013/03/frantisek-do-apostolskeho-palaca-sa.html
Nový znak vo Vatikáne: kľúče s dáždnikom z pohanských dôb
Vatikán. Z Vatikánských zahrad byl odstraněn velký květinový znak Benedikta XVI., který zdobil prostranství před budovou Governatorátu. Květinový znak, který byl oblíbeným námětem fotografií z kupole Svatopetrské baziliky, bude přechodně nahrazen symbolem sedisvakance. Ten tvoří zkřížené Petrovy klíče, zakryté zdánlivě staromódním červeno-žlutým paraplíčkem. Vatikánskému rozhlasu původ tohoto znaku, který lze vidět na oficiálních webových stránkách Svatého stolce, vysvětlil německý historik a teolog Ulrich Nersinger:
„Tento deštník je prastarý symbol, který se váže k předkřesťanské době a je starý asi 2700 let. Bylo to znamení důstojnosti tehdejších vládců, zejména v oblasti Mezopotámie. Je to vlastně baldachýn ve zmenšené formě, který se dostal k egyptským faraonům a později k římským císařům. Po tzv. konstantinovském obratu papežové převzali mnohé císařské symboly – a mezi nimi i tento deštník. Byl vnímán jako světský symbol, ale velmi záhy byl vykládán židovsko-křesťansky. Judaismus jej interpretoval jako stánek úmluvy a křesťanství jako církev – Boží stan mezi lidmi. Je to tedy starý a krásný znak, který značí ochranu a zároveň si nárokuje jistá práva tím, že jej spatřujeme nad Petrovými klíči, vysvětlil německý teolog Ulrich Nersinger.
http://radiovaticana.cz/clanek.php4?id=17933
9.3.2013, (4 dni pred zvolením pápeža Františka)
Publikované postoje pápeža Františka
Buenos Aires, 21.3.2013 (kath.net/jg) 015 704 – Aký postoj má pápež František k potratu, novej evanjelizácii, sociálnej spravodlivosti a iným otázkam? Internetová stránka aleteia.org s povolením Arcidiecézy Buenos Aires zostavila niektoré výťahy z jeho homílií. Niektoré výpovede pápeža sú prevzaté z knihy „Boh a Zem“, ktoré uverejnili nemecké katolícke noviny „Die Tagespost“.
Potrat
„Potrat nikdy nie je riešením, Musíme počúvať, podporovať a chápať, aby sme zachránili dva životy: rešpektovať tú najmenšiu najbezbrannejšiu ľudskú bytosť, podniknúť kroky, ktoré jej zachránia život, umožnia jej narodenie a byť kreatívni, aby sme pomohli pri jej rozvoji.“ (16. september 2012)
Evanjelizácia
„Pre našu pravdu nestačí byť pravoverný a naše pastoračné úsilie je primálo, ak je iba efektívne. Bez radosti krásy bude pravda chladná, ba dokonca bezohľadná, ako to zažívame v rozporoch s mnohými zatrpknutými fundamentalistami. Zdá sa, že prežúvajú popol a netešia sa zo sladkosti veľkoleposti Kristovej pravdy, ktorá celú skutočnosť ožaruje jemným svetlom.“ (22. apríl 2011)
Viera a kultúra
„Kto si uctieva Boha, dostáva v tejto skúsenosti úlohu praktizovať spravodlivosť voči svojim bratom. Táto spravodlivosť je veľmi tvorivá, pretože vynalieza veci: vzdelanie, sociálny vzostup, pomoc atď. Ján Pavol II. povedal odvážnu vetu: Viera, ktorá sa nestáva kultúrou, nie je pravá viera. Dnes máme modloslužobné kultúry – predstavujú ich konzumizmus, hedonizmus a relativizmus.“ (Boha a Zem)
Homosexuálne „manželstvo“
„Pre nás je dôležitá podstata prirodzeného práva, ktorú nachádzame v Biblii. Hovorí o zväzku jedného muža a jednej ženy. Homosexuáli boli vždy. Ale v nijakom okamihu histórie sa im neprisúdil rovnaký štatus ako manželstvu. V našej dobe sa po prvý raz nadhadzuje právny problém zrovnoprávnenia zväzku rovnakých pohlaví s manželstvom. Považujem to za znehodnotenie a za antropologický krok späť. (…) Naše odmietanie zväzkov rovnakých pohlaví nemá nijaký náboženský, ale antropologický základ.“ (Boh a Zem).
Kríza
„Symptómy straty nadprirodzeného sú mnohoraké, ale ten možno najzreteľnejší je symptóm ‚radostí na mieru’: radostí techniky, ktorá sľubuje stále lepšie prístroje; radosti hospodárstva, ktoré tým, čo sú súčasťou tohto systému, ponúka takmer neobmedzené možnosti; radosti málo hodnotných náboženských ponúk naplniť všetky potreby. Strata nadprirodzeného má eschatologický rozmer; nepriamo na nás útočí tým, že spochybňuje každý rozhodný postoj a na jeho mieste ponúka tie malé radosti, ktoré sľubujú ‚ostrovy’ alebo ‚pokoj zbraní’, bez nádeje na pokrok pre svet ako celok. Ľudský postoj prelomenia týchto radostí a straty nadprirodzeného spočíva v sprítomňovaní si veci, ktoré naozaj majú význam a s nádejou máme sa pýtať: ‚Hýbeme sa od dobrého k lepšiemu, alebo od zlého k horšiemu? Potom vyvstáva otázka: Dokážeme na to reagovať? Máme ako kresťania slová a skutky, ktoré ukazujú cestu nádeje pre svet?“ (8. máj 2011)
Relativizmus
„Každý relativizmus, ktorý pod pláštikom rešpektovania rozdielov všetkým dovoľuje vyhýbať sa konfliktu spojenému so zrelou odvahou vysoko si ceniť hodnoty a princípy. Zvláštne je, že relativizmus je absolutistický a totalitný. Nikto sa nesmie od relativizmu odkloniť. V zásade to znamená ‚zavri ústa’ alebo ‚nepleť sa do toho’. (25. máj 2012)
Kľúčové otázky Cirkvi
„Existujú náboženské spoločenstvá, ktoré sa nevedome vydávajú do nebezpečenstva, že sa zmenia na mimovládnu organizáciu. Nejde o to, robiť to či ono, aby sme pomohli blížnemu. Ako sa modlíš? Ako pomáhaš svojmu spoločenstvu, aby zakúsilo Boha? To sú kľúčové otázky.“ (Boh a Zem)
Sexuálne zneužívanie v Cirkvi
„Tento problém nie je spojený s celibátom. Ak je kňaz pedofilný, bol takým už predtým, než sa stal kňazom. Keď sa to stane, nesmieme hľadieť bokom. V mojej diecéze sa to nikdy nevyskytlo, ale raz mi zavolal iný biskup a opýtal sa ma, čo má robiť. Povedal som mu, že ho má zbaviť kánonických kompetencií, nenechať ho pôsobiť ako kňaza a zaviesť príslušný proces pred cirkevným tribunálom (…) Kňaza preložiť nemá nijaký zmysel. Pretože v kufri si ten problém vezme so sebou. (Boh a Zem)
Sociálne otázky
„Táto dráma sa odohráva na uliciach, v susedstve, v našom dome a – prečo nie – dokonca v našom srdci. Žijeme s brutalitou, ktorá usmrcuje, ničí rodiny, spôsobuje vojny a konflikty v mnohých krajinách. Žijeme so závisťou, s nenávisťou, ohováraním, svetskosťou v našom srdci. Utrpenie nevinných a pokojamilovných nás neustále dojíma. Opovrhovanie právami najslabších ľudí a národov nie je také vzdialené; vláda peňazí s jej démonickými účinkami ako drogy, korupcia, obchod s ľuďmi – dokonca obchod s deťmi – v spojení s materiálnou a morálnou chudobou sú dnes všade prítomné. Ničenie poctivej práce, bolestné migrácie, chýbanie perspektív do budúcnosti sú tiež súčasťou tejto symfónie. Aj naše chyby a hriechy ako Cirkvi patri k tomuto obrazu.
Zosvetštenie kléru
„To najhoršie, čo sa môže v živote kňaza stať je, že bude svetský, že biskupi a kňazi sa stanú „light“. (Boh a Zem) –zg-
Zlověstná radost kardinála Mahonyho
Publikováno: 19.3.2013
Ukázky liturgické revoluce kardinála Mahonyho (převzato z různých zdrojů – omluvte nižší kvalitu snímků):